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Biographie

Man muss fürwahr lange zurückdenken, um sich einer Musik-Epoche zu entsinnen, in der Singer/Songwriterinnen weltweit so hoch in der Gunst der Musikfans standen wie derzeit. Mit Sara Bareilles (sprich: Bar-rell-is) bereichert nun eine junge US-Amerikanerin das Genre, die sich in vielerlei Hinsicht von ihren populären Zeitgenossinnen abhebt. So brachte sich die aus Eureka/Kalifornien stammende Sängerin und Pianistin nicht nur selbst ihre musikalischen Fertigkeiten bei, auch lässt sie es sich nicht nehmen, z.B. ihre Künstlerbiographie selbst zu verfassen. Dadurch kommt man nicht nur in den ungefilterten Genuss einer sehr persönlichen Zutatenbeschreibung ihrer Musik ("ich und ein Miet-Klavier, dazu meine lausige Grammatik und ein paar Emotionen, die mich fast zerspringen lassen..."), sondern darf sich auch an eine der putzigsten Danksagungen der Musikgeschichte für das entgegengebrachte Interesse erfreuen ("Thanks for giving a shit about this music").

Ihre Musikkarriere kam in den Vereinigten Staaten im vergangenen Jahr so richtig in die Gänge. Nachdem Sara Bareilles bereits vor fünf Jahren mit "The First One" und "The Summer Sessions" zwei Demo- bzw. Livealben im Eigenvertrieb unter die Leute gebracht und 2004 mit "Careful Confessions" ihr erstes Independent-Studioalbum veröffentlicht hatte, erschien mit "Little Voice" im Juli 2007 endlich das Major-Debüt der Musikerin. Angetrieben durch den Erfolg ihrer Hitsingle "Love Song", die sich im Dezember 2007 in den Top Ten der Billboard Charts platzieren konnte und mittlerweile auf Platz vier (!) rangiert, schoss der Longplayer auf Platz eins der iTunes-Charts in den Vereinigten Staaten und enterte jüngst die Top Ten der offiziellen US-Longplay-Verkaufshitliste.

Man munkelt derweil, dass Sara Bareilles die Hookline "I'm not gonna write you a love song" ihrer Hitsingle ihrem (romantischen? umsichtigen?) Labelchef verdankt, der sich für das Major-Debüt seines up-and-coming Singer/Songwriter-Stars ein Liebeslied wünschte - kurz vor Abschluss der Studioarbeiten ließ sich die Sängerin schließlich erweichen und schuf mit dem großartigen "Love Song" jenes Stück, dass ihr den Durchbruch bescherte (!). Demnächst auch hierzulande.

Mit Konzertreisen als Support von Maroon 5, Paolo Nutini, Aqualung und Mika konnte die ebenso charmante wie selbstbewusste Kalifornierin, die u.a. Elton John, Ben Folds, Radiohead, Police, Björk und Sam Cook zu ihren persönlichen All-Time-Musik-Helden zählt, in den Vereinigten Staaten zahllose weitere Fans für sich gewinnen. Derzeit betört sie im Vorprogramm von James Blunt auf dessen US-Tour das Publikum nachhaltig mit Stimme, Klavier und Songs.

US Pressestimmen:

"Sara Berielles' Live-Set verdeutlicht in beeindruckender Art und Weise, wie großartig es ist, wenn die Songs so gut sind wie die Sängerin. Ihr Majorlabel-Debüt erscheint noch in diesem Jahr, und Fans von Norah Jones und Sheryl Crow sei dringend Nahe gelegt, es sich zuzulegen."
Chris Klimek, The Washington Post

"?Sarah Bareilles ist wahnsinnig gut und mit einer Stimme gesegnet, die von was-weiß-ich-welchem Planeten zu stammen scheint - ich würde allerdings sehr gerne dorthin reisen?"
Rachael Yamagata (Musikerin)

"Ob hämmernd, wie beim treibenden 'Love Song', verführerisch bei 'Bottle It Up' oder nachdenklich beim sanft orchestrierten ?City', Bareilles Stimme ist einfach unverkennbar und eigen."
US Rolling Stone Review (3 ½ Sterne)

"?das Ergebnis ist eine dynamische Piano-Pop-Nummer, die ?Little Voice' dazu verhalf, Platz eins der Album Download Charts bei iTunes zu erreichen. Mehr von jener Sorte gibt's auf der durchweg lohnenden CD."
PEOPLE Magazine Review (3 Sterne)

"Man sollte sich nicht vom Titel ihres neuen Album täuschen lassen, Sara Bareilles ist alles andere als eine ?Little Voice'. Newcomerin Bareilles verfügt über eine kraftvolle, großartige Stimme, die perfekt zu ihren Jazz-inspirierten, souligen Popsongs passt."
Maxine Shen, New York Post

"Bareilles hat eine Art und Weise zu singen, die direkt in den Magengrube fährt. Sie singt mit hypnotischem Soul und nimmt ihr Publikum mit auf eine emotionale Reise. Ihre Songs sind alles andere als vorhersehbar und reißen nicht zuletzt deshalb jedermanns Aufmerksamkeit an sich."
Jana Summers, Music Connection




My Bio
By: Me

So I'm supposed to tell you about myself and we've tried to write something fancy, and I'm just not that fancy, so here I go. The non-fancy me.

I've been writing songs for as long as I can remember. Some of them make me happy and some of them are shit, but all of them come because I can't imagine what else to do with my head and the things that are in it besides write songs. Songs and some pretty bad poetry. But mostly just songs.

LITTLE VOICE is my first major label album. I signed with Epic Records on tax day 2005, and I spent the better part of the next year writing and developing the material for the album that is set to be released on July 3rd. Songwriting is the most sacred thing in my life. It's how I process my world. For now, it's usually me and my piano (that I rent because I don't have one), my lousy grammar, and some emotion that makes me feel like I'm bursting at the seams.

And it's the best feeling in the world.

We started recording in February of 2006 and it took about a year to get to a place where we felt like it was finished. My producer, Eric Rosse, and I spent countless hours deliberating, fighting, and seeking compromise on what would make this music the best it could be. I'm not proud to say it, but I feel like in many ways I walked in with my dukes up. In the end, we both walked away with some gnarly battle scars, and an album that we're both pretty damn proud of. It represents one of the most tumultuous years of my life that thankfully made me a stronger, better artist. I'm incredibly grateful for that.

LITTLE VOICE is a collection of songs that pretty much mean the world to me. They chronicle my life, my relationships, my basket-case-ness, and my utter devotion to trying to write honest stuff down and share it. That's where the title comes from. This record was really about me learning to trust my own instincts, and more importantly, recognize how desperately I needed to learn to listen to myself, however inexperienced and naïve I may be. It sounds cliché, but that little voice is sometimes the only voice that's speaking the truth. I think that's pretty fucking cool.

"What kind of music is it?"

I write mostly on piano and I'm a girl, so lots of people say it's Norah Jones, or Fiona Apple. That's fine. I love Norah's subtlety and Fiona's fierce lyrical prowess. But I also have an affinity for the playful and intelligent-pop of people like Elton John and Ben Folds. And although I don't necessarily write like them, Radiohead, the Police and Bjork changed my musical consciousness. Ben Gibbard writes better lyrics than I can even imagine up. Etta James and Sam Cooke make me wish I lived 50 years ago. Counting Crows recorded an album that I consider to be perfect, and Bob Marley created music that makes me want to be a better human being.

So there's all that. And it's all in there. In me. Somewhere. So do what you will with that information, I know it's vague, but it's the best I can do.

"Where are you from and how'd you end up here?"

I grew up in Eureka, CA. Since hardly anyone knows where that is, I'll tell you. It's pretty much as north as you can go up the coast of California before you stop paying sales tax. (Oregon, baby.) I lived on several acres of Redwood forest, and spent most of my time in the woods developing a delightfully overactive imagination that I'm pretty proud to say I've managed to salvage. I sang in high school choirs and did community musical theatre and played right field softball and rode horses and had my heart broken a few times. I was borderline normal. I was incredibly lucky.

I moved to LA to go to UCLA, and realized the world was bigger than my hometown. Way, way bigger, come to find out. In school I studied Communications, but everywhere else I secretly studied the world around me. I felt stupid and wonderful and small and liberated and exhilarated and I started feeling the need to write it all down. So I did. And then I wanted to start singing those things. I played open mics and small shows that started becoming bigger shows and actually started calling myself a musician. I met my band/road mates and finally started sharing music. Because of them, I also rediscovered what "family" means. I met my manager, Jordan Feldstein, who has made tiny opportunities blossom into bigger ones, and now I'm not a waitress anymore. I fell on my ass more than once but figured that I'd rather do this than anything, so what the hell?

And here we are.

"Why'd you write such a long bio?"

I realize this is incredibly self-indulgent, but it all feels important to me, and I'm a terrible editor. So, thanks for coming. Thanks for listening. Thanks for ignoring my potty mouth, and thanks for giving a shit about this music. I really really truly appreciate it.

Love and peace,
S

03/2008

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